Projekty edukacyjne

"Nie jest najważniejsze, abyś był lepszy od innych. Najważniejsze jest to, abyś był lepszy od samego siebie z dnia wczorajszego".

W klasa 2b brała udział w ogólnopolskim projekcie zwanym Tygodniem Uczniowskiej SuperMocy. Główną ideą TUS jest uświadomienie dzieciom, że w każdym z nas drzemie ogromny twórczy potencjał. Wszyscy mamy jakieś indywidualne, charakterystyczne cechy, umiejętności i uzdolnienia, o które trzeba dbać i rozwijać, aby w pełni móc je wykorzystać. Mocną stroną może być nie tylko śpiewanie, ale też to, że ktoś umie dostrzec drugiego człowieka. Stworzyliśmy Kamienie Mocy. W naszej klasie powstała góra z naszymi marzeniami, mocnymi stronami oraz motywującymi cytatami. Inspiracją do zajęć były książki "Księga SuperMocy" oraz "Jesteś ważny, Pinku!".

Magdalena Skibińska
 
Czytaj więcej: "Nie jest najważniejsze, abyś był lepszy od innych. Najważniejsze jest to, abyś był lepszy od...

Klasowy projekt czytelniczy ''Daj się przyłapać na czytaniu"

Początek roku szkolnego to świetny czas na wyznaczanie sobie ambitnych celów, także czytelniczych. Klasa 2b uwielbia czytać i tak powstał pomysł klasowego wyzwania czytelniczego "Daj się przyłapać na czytaniu ". W klasie dzień rozpoczynamy od "Zaczytanych poranków" z ulubioną książką. Uzupełniamy klasową biblioteczkę. Zbieramy tytuły do Książkowej Apteczki Pierwszej Pomocy oraz czytelnicze żołędzie do tytułu książkowego eksperta. Tworzymy swoje pierwsze, autorskie książki.

Magdalena Skibińska

 
Czytaj więcej: Klasowy projekt czytelniczy ''Daj się przyłapać na czytaniu"

Kwadraciaki i projekt ‘’Wiem, ile chcę’’ projekt klasy 2b

Klasa 2b uczestniczy w projekcie „Wiem, ile chcę’’, do którego zakwalifikowało się 20 nauczycieli z całej Polski. Towarzyszyć nam będą nasze ulubione Kwadraciaki, z którymi zaprzyjaźniliśmy się w pierwszej klasie i spotkać je możemy m.in. na kursach z myślenia wizualnego. Celem projektu jest m.in. popularyzacja wiedzy ekonomicznej oraz podniesienie jej jakości w szkołach podstawowych. Projekt ma charakter ogólnopolski i jest realizowany przez Fundację Marchewkowe Pole we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej. Uczniowie otrzymali książki „ Kwadraciaki i finanse” autorstwa Agnieszki Halamy i Anny Chandoszko.

Magdalena Skibińska

 
Czytaj więcej: Kwadraciaki i projekt ‘’Wiem, ile chcę’’ projekt klasy 2b

Klasowy projekt edukacyjny „Jesienne inspiracje” w 2b

Jesień to piękna pora roku, która może niezwykle inspirować. Klasa 2b postanowiła „wziąć” jesień na warsztat. Wykorzystując rutynę myślenia krytycznego Most okazało się, że dzieci dużo wiedzą na temat jesieni, więc teraz czas na kreatywność, twórczą odwagę i zabawę. Inspiracją do projektu był obraz włoskiego malarza G. Arcimboldiego ‘’Kosz owoców” oraz Land Art czyli Sztuka Ziemi. Zaczarowaliśmy naszą salę lekcyjną tworząc oazę zieleni oraz kącik jesiennych darów. Stworzyliśmy skrzyneczki skarbów natury, wykorzystując pojemniki po jajkach, a potem udaliśmy się na jesienne poszukiwania. Przeprowadziliśmy doświadczenie z mchem. Tworzyliśmy jesienne haiku, czyli najkrótsze utwory poetyckie składające się z 17 sylab. Z uważnością w zagadkach, zabawach przyglądaliśmy się warzywom. Przed nami jeszcze kasztanowa matematyka oraz przygotowanie teatrzyku ‘’Jarzynowa awantura”.

Magdalena Skibińska

Czytaj więcej: Klasowy projekt edukacyjny „Jesienne inspiracje” w 2b

Projekt pt. "Wirtualne podróże"

W roku szkolnym 2021/2022 uczniowie klas drugich przystąpili do realizacji MIĘDZYNARODOWEGO PROJEKTY EDUKACYJNEGO ,,WIRTUALNE PODRÓŻE”. Projekt ma na celu pobudzenie aktywności poznawczej dzieci poprzez udział we wspólnych działaniach. Udział w projekcie zakłada kształtowanie postawy otwartości wobec świata i ludzi, poprzez poznanie geografii, przyrody, funkcjonowania społecznego i kultury różnych części świata. Jego integralną częścią jest uczestnictwo w lekcjach na żywo, w czasie których organizatorzy dzielą się autentycznymi doświadczeniami z podróży po świecie. W trakcie trwania projektu uczniowie będą rozwijać swoją wiedzę oraz z pomocą nauczycieli dzielić się nią z innymi.

Katarzyna Mioduszewska

Strona 3 z 6