Projekty edukacyjne

„Idą święta, nie o smsie lecz o kartce pamiętaj”

Klasa 2b z przyjemnością włączyła się w projekt ogólnopolskiej kampanii społecznej „Idą święta, nie o smsie lecz o kartce pamiętaj”, której organizatorem jest Fundacja „Dbam o Mój Z@sięg”.Celem akcji jest zwrócenie uwagi na to, jak ważne jest kultywowanie tradycji pisania kartek świątecznych. Akcja ma na celu uzmysłowienie sobie, że „sms” nie zastąpi świątecznej pocztówki i ma zachęcać do tego, aby w okresie świąt Bożego Narodzenia w sposób świadomy odłożyć media cyfrowe. Z fundacji dotarły do nas kartki świąteczne. Pisanie świątecznych życzeń dla naszych bliskich sprawiło nam dużo radości.
 
Magdalena Skibińska
Czytaj więcej: „Idą święta, nie o smsie lecz o kartce pamiętaj”

Projekty realizowane w oddziałach przedszkolnych w roku 2022/2023

Roczny okres przygotowania przedszkolnego to niełatwy czas. Już nie przedszkolaki, jeszcze nie uczniowie... W nowej placówce, pełne zapału, dzieci zaczynają zupełnie nową przygodę. Jest sporo zabawy, ale i nauki. Aby rok przejściowy między dwoma tak ważnymi etapami w życiu naszych najmłodszych uczniów był łatwiejszy do zniesienia, w tym roku szkolnym nasze zeróweczki biorą udział w kilku projektach edukacyjnych, które poprzez zabawę, prace plastyczne oraz obcowanie z literaturą i inne wydarzenia kulturalne, w których dzieci wezmą udział, pozwolą im rozwijać umiejętności, potrzebne na dalszym etapie nauki.

Zachęcamy do zapoznania się z opisem naszych aktywności:

LOGO CZK 1 1

Międzynarodowy projekt czytelniczy „Lekturki spod chmurki.

Celem projektu jest przede wszystkim rozwijanie aktywności czytelniczej, doskonalenie aktywnego słuchania, pogłębianie wiedzy na temat Polski oraz wybranych krajów świata. Uczniowie pod kierunkiem nauczyciela wykonają po 4 zadania do każdego z trzech modułów projektu, które mają na celu pogłębianie wiedzy na temat wybranych krajów na kuli ziemskiej oraz ich piękna i różnorodności kultury i tradycji.

Nauczyciele biorący udział w projekcie: Emilia Malinowska

 

 maly mis w swiecie wielkiej literatury

 

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”

Projekt ten ma na celu rozwijanie i promowanie czytelnictwa. Ważnym jego modułem jest zachęcanie dorosłych do czytania dzieciom, włączenie w życie szkoły rodziców oraz przedstawicieli środowiska lokalnego oraz przekazywanie za pośrednictwem literatury wartości moralnych.

Nauczyciele biorący udział w projekcie: Emilia Malinowska

 

 

terapia reki dla kazdego 

Ogólnopolski projekt edukacyjny „Terapia ręki dla każdego”

Projekt ten przede wszystkim spełnia funkcję terapeutyczną - usprawniającą i wzmacniającą organizm dziecka, profilaktyczną – zapobiega występowaniu nawykowych nieprawidłowości w rozwoju motoryki małej. W ramach tego projektu, w trakcie zajęć będziemy wspomagać dzieci w prawidłowym dążeniu do sprawności motoryki małej oraz czynności grafomotorycznych.

Szkolny koordynator projektu: Maja Holc

Nauczyciele biorący udział w projekcie: Emilia Malinowska, Maja Holc.

 

 

Ekotriki na kaciki

Ogólnopolski projekt z zakresu edukacji przyrodniczo-ekologicznej „Ekotriki na kąciki”

Projekt ma na celu wdrażanie do zachowań akceptowanych społecznie, kształtowanie pozytywnych cech charakteru (chęć niesienia pomocy innym, empatia, odpowiedzialność), aranżację kącików i ich wyposażenia z uwzględnieniem materiałów naturalnych i ekologicznych, jak również zrozumienie wzajemnej zależności człowiek – przyroda oraz jakże ważne wyrabianie emocjonalnego stosunku wobec natury i rozwijanie wrażliwości na potrzeby środowiska naturalnego.

Szkolny koordynator projektu: Emilia Malinowska

Nauczyciele biorący udział w projekcie: Emilia Malinowska, Maja Holc.

 

 

 z kultura mi do twarzy

Międzynarodowy projekt edukacyjny ” Z kulturą mi do twarzy”

Celem tego projektu jest tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki. Wykorzystanie tak wielu sfer ma za zadanie wprowadzanie uczniów w świat wartości, w tym ofiarności, współpracy, solidarności, altruizmu, patriotyzmu i szacunku dla tradycji, wskazywanie wzorców postępowania i budowanie relacji społecznych, sprzyjających bezpiecznemu rozwojowi ucznia (rodzina, przyjaciele).

Szkolny koordynator projektu: Emilia Malinowska

Nauczyciele biorący udział w projekcie: Emilia Malinowska, Maja Holc

 

Projekt "Filtrujemy dla Bałtyku"

"Filtrujemy dla Bałtyku" to program edukacyjny skierowany do dzieci i młodzieży że szkół podstawowych. Jego celem jest zwrócenie uwagi na problem współczesnego świata - wszechobecny plastik. Ambasadorką akcji jest foka szara - Britka. Zwraca ona uwagę na to, że każdy sam w domu i szkole może zadbać o zmniejszenie ilości plastikowych śmieci w Bałtyku. Dlatego uczniowie klasy 2c przystępując do akcji wszyscy zdecydowali się na przynoszenie do szkoły wody filtrowanej w wielorazowych butelkach oraz segregowanie śmieci w domu i klasie.

Katarzyna Kochan

Czytaj więcej: Projekt "Filtrujemy dla Bałtyku"

Projekt „Szwecja” w klasie 3c

Pomysł na klasowy projekt związany ze Szwecją zrodził się przy okazji  omawiania lektury pt. „Dzieci z Bullerbyn”. Po zgłębieniu wiedzy o Szwecji, uczennice i uczniowie mieli za zadanie wykonać prezentacje multimedialne według rozdzielonych zagadnień. Wszystkie slajdy  z informacjami  zostały scalone i poprzeplatane quizami. 21 lutego 2022 roku każdy mógł przedstawić swoją część prezentacji. Uwieńczeniem wydarzenia była degustacja  pysznych korzennych ciasteczek.

Projekt cieszył się dużym powodzeniem u dzieci, ponieważ zgłębiły one wiedzę o kraju skandynawskim. Mogły także wykorzystać umiejętności tworzenia prezentacji zdobyte na informatyce. Świetnie poradziły sobie z występem przed publicznością. Owocem projektu są również ciekawie wykonane lapbooki do lektury.

Joanna Stępień

15.02.2022 r.

Czytaj więcej: Projekt „Szwecja” w klasie 3c

"Śniadanie daje moc", czyli Dzień Zdrowego Śniadania w klasach 1-3

W tym roku klasy 1-3 wraz z wychowawcami wzięły udział w programie „Śniadanie daje moc”. Z tej okazji w salach lekcyjnych zagościły prawdziwe perełki zdrowego odżywiania: warzywa, owoce, nabiał, pieczywo, wędliny, sery, herbata, soki i koktajle. Niesamowite zaangażowanie wykazali rodzice, którzy zadbali o mnogość zdrowych produktów, z których tego dnia mogli komponować swój posiłek dzieci. Okazało się, że śniadanie nie musi być nudne. Wystarczy odrobina fantazji i odpowiednie produkty pod ręką a wspaniała, pożywna, zdrowa i kolorowa strawa powstanie w mgnieniu oka. 

Uczestnictwo w programie jest jedną z wielu sposobności na wpajanie naszym uczniom nawyków zdrowego odżywiania oraz wagi, jaką stanowi dla organizmu odpowiednio zbilansowane śniadanie. Cieszymy się, że zarówno dzieci jak i ich rodzice z zapałem angażują się w tego typu akcje, wyrażając w ten sposób aprobatę oraz uznanie dla nich.

 

Emilia Malinowska                                                                                                                                                                                                             

8.11.2021 r.

Czytaj więcej: "Śniadanie daje moc", czyli Dzień Zdrowego Śniadania w klasach 1-3

Międzynarodowy projekt edukacyjny „Wirtualne podróże – Nauka w plecaku”

Wędruj z nami po świecie i ucz się, bo świat to wielka księga! 

W ramach projektu, klasa 3c uczestniczy w bardzo ciekawych, przygotowanych z pełnym zaangażowaniem lekcjach na żywo, podczas których podróżniczka Sabina ukazuje dzieciom różne miejsca na Ziemi. Zabrała nas ona w podróż po Polsce, po kontynentach. Na początku listopada odwiedziliśmy cmentarze świata. W grudniu wybierzemy się do Szwecji, gdzie sprawdzimy, jak naprawdę jest w Bullerbyn. Udamy się również do krainy Mikołaja.

Joanna Stępień

3.11.2021 r.


Projekt edukacyjny "Rycerze, średniowieczne zamki"

Kilka dni listopada zajęła klasie 3c realizacja projektu edukacyjnego „Rycerze, średniowieczne zamki”. Omówiliśmy po krótce epokę średniowiecza. Historia zamku w Malborku zachęciła nas do obejrzenia scen filmu pt. „Krzyżacy”. Wykonaliśmy również hełmy rycerskie z kolorowego papieru. Ogrom radości sprawiła wszystkim klasowa uroczystość pasowania na rycerza. Białogłowa Weronika odczytała Kodeks rycerski, zaś białogłowa Ada dokonała pasowania giermków. Zajęcia uwieńczone zostały nauką kroków średniowiecznego tańca. 

Joanna Stępień

28.10.2021 r.

Czytaj więcej: Projekt edukacyjny "Rycerze, średniowieczne zamki"

Strona 2 z 6