Aktualności

Matematyczno-artystyczne warsztaty dla najmłodszych uczniów

W matematyczno-artystyczny piątek, 14 marca, uczniowie naszej szkoły uczyli się, jak ćwiczyć lewą i prawą półkulę, aby jeszcze efektywniej uczyć się. Mieli możliwość układania układanek lewopółkulowych, zagrania w grę typu memory, wyszukiwania szczegółów na obrazku, przewlekania sznurków według wzoru, układania kolorowych kubków według wzoru, pisania jednocześnie lewą i prawą ręką, rozwiązywania zagadek, sudoku, krzyżówek i wiele innych. Pani Agata przygotowała przepiękną wystawę prac łączących dwie - wydaje się przeciwstawne dziedziny - matematykę i plastykę. Rozstrzygnęliśmy też konkurs „ Model mózgu”. Wyniki podamy w poniedziałek.

Zapraszamy do obejrzenia relacji z tego wydarzenia:

Matematyczno-artystyczne warsztaty dla najmłodszych uczniów

 

15 marca 2025 r.

 

MATEMATYKA W SZTUCE - SZTUKA W MATEMATYCE

Matematykę w sztuce obserwować możemy w architekturze, malarstwie, czy rzeźbiarstwie. Obrazy i rzeźby często są inspirowane regułami matematycznymi. Uczniowie klas 4-7 na lekcjach plastyki wykonali prace plastyczne, których tematem przewodnim była "MATEMATYKA W SZTUCE-SZTUKA W MATEMATYCE". Nasi uczniowie wykazali się w swoich pracach niesamowitą wyobraźnią i zaangażowaniem. Prace powstały w kilku kategoriach: Liczba pi na codzień, Równania okregu, Równania prostej, Op-art, Abstrakcje geometryczne, Abstrakcje w stylu Kandinskiego, Neoplastycyzm w stylu Mondriana i Kubizm. Z okazji światowego dnia LICZBY PI w naszej szkole powstała niezwykła wystawa stworzona z tych prac.

 

W ramach wystawy "Matematyka w sztuce-sztuka w matematyce" zespół matematyków uczących w naszej szkole postanowił wyróżnić 8 prac, które zrobiły na nich największe wrażenie i nagrodzić je kuponami do szkolnej kawiarenki.

Autorzy wyróżnionych prac to: 

Zachariasz Dominiak 4c

Maja Laszczyk 4b

Mikołaj Koziara 4d

Filip Złotkowski 5d

Mateusz Gołębiewski 5a

Adam Łykowski 5c

Ewelina Krzyżewska 6a

Olga Rolewska 7b

Gratulujemy!

15 marca 2025 r.

Czytaj więcej: MATEMATYKA W SZTUCE - SZTUKA W MATEMATYCE

Tor sensoryczny dla młodszych uczniów naszej szkoły

W sportowy czwartek o 11:30 w baseniku uczniowie naszej szkoły mogli zmierzyć się z torem sensorycznym. Do ich dyspozycji były: tor równoważny, woreczki, platforma wibracyjna, platforma do balansowania, tunel do czołgania i wiele innych. Tor cieszył się niemałym zainteresowaniem. W finale każdy mógł spróbować dobrego pożywienia dla mózgu: orzechów lub słodkiego co nieco.

Zapraszamy do obejrzenia skrótu z wydarzenia:

Sensoryczny tor przeszkód

15 marca 2025 r.

 

 

Podkategorie

Strona 12 z 97